Descriere
Instrument educațional pentru dezvoltarea încrederii în sine
„Să nu faci niciodată pentru un copil ceea ce poate face și singur.” Maria Montessori
Ceea ce își doresc părinții cel mai intens pentru copiii lor este că aceștia să aibă încredere în ei. Odată cu dezvoltarea sa, copilul începe să își formeze și o imagine despre sine, despre importanța sa în lume, despre puterea și nevoile sale, despre ce poate să facă, despre valoarea pe care el crede că o are. Această imagine poate fi sprijin sau piedică în diferitele situații de viață în care se află.
Imaginea de sine și încrederea în forțe proprii vor ajuta sau îngreuna rezolvarea diferitelor situații în viață. Copiii pornesc cu curaj, dar pe măsură ce avansează, „se tocesc” și au tot mai puțin curaj să întrebe, să răspundă sau să rezolve singuri anumite sarcini.
Considerăm că încrederea în sine a copiilor se clădește treptat și reprezintă suma momentelor de viață în care copilul a concluzionat „Eu pot”. Cum concluzionează că poate? Atunci când părintele sau educatorul nu face în locul lui (sigur, activități potrivite vârstei).
Jocul „Eu pot (1 – 3 ani)” conține 36 de magneți cu sarcini pe care un copil cu vârsta între 1 și 3 ani le poate realiza singur. Pe lângă acești magneți mai avem și magneții care descriu stadiul în care se află o anumită abilitate: „Lucrez la” (înseamnă că acum învăț să fac anumite sarcini) și „Eu pot” (înseamnă că am învățat deja și am acea abilitate). Copilul alege abilitatea pe care dorește să o învețe și o pune sub magnețelul „Lucrez la”. Atunci când abilitatea este deja masterată mută magnețelul sub magnetul pe care scrie „Eu pot”.
Pe lângă sarcinile sau abilitățile propuse de noi aveți ocazia să scrieți și alte 10 sarcini. Astfel găsiți în pachet magneți pe care puteți scrie propriile abilități. Atenție numai să fie potrivite vârstei copilului dumneavoastră.
Instrumentul funcționează ca un tablou al realizărilor dar și al obiectivelor.
Pentru mulți copii însă, încrederea în sine dispare sau nu se clădește niciodată. Potențialul nostru – emoțional, social și cognitiv – este exprimat prin cantitatea și calitatea experiențelor noastre. Un copil mai puțin încrezător în sine își va face mai puțini prieteni, se va alătura unor grupuri sociale mai puține, va citi mai puține cărți, va face mai puține lucruri, etc. Este ceea ce se întâmplă practic cu un copil a căror părinți sau educatori fac lucrurile în locul lui.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.