Descriere
Cartea Povesti terapeutice, partea a IV-a cu un cuprins de 73 pagini, contine 12 povesti terapeutice pentru copii, si ilustratii alb negru (pe care copiii le pot colora dupa cum doresc) scrise de psihologul clinician Dr. Nancy Davis, psiholog clinician specializat in tratarea stresului posttraumatic. Povestile vizeaza o multitudine de probleme care au impact asupra performantelor scolare si ajuta copiii sa isi dezvolte abilitatile socio-emotionale pentru a putea face fata cu bine la situatiile dificile care ar putea aparea in mediul scolar.
Cum folosim povestea terapeutica?
Exista multi factori care influenteaza capacitatea unui elev de a invata si de a-si atinge potentialul maxim. Pe langa inteligenta, dinamica familiala, sistemul de credinte joaca un rol major pentru modul in care un elev percepe importanta invatarii, frecventeaza orele de curs si se manifesta intr-un mediu academic. Alti factori cu impact major asupra reusitelor scolare sunt: stima de sine, boala sau handicapul, optimismul/pesimismul, credinte cognitive despre propria capacitate de a functiona, abilitati sociale sarace, tipuri de comportament, dizabilitati de invatare si de functionare a creierului. In plus, abuzul unui copil are impact negativ asupra aproape oricarei arii a dezvoltarii acestuia, incluzand si performantele scolare.
In decursul istoriei povestile au fost utilizate pentru a calma, a vindeca, a inspira. O poveste devine terapeutica atunci cand il provoaca pe cititor sa isi schimbe modul de intelegere intr-unul nou si sanatos, astfel stimuland o schimbare pozitiva in modul de a gandi, emotii si/sau comportament si/sau in vindecarea unei rani psihice.Puteti folosi povestile ca baza a unor discutii pe care sa le purtati cu copilul dumneavoastra despre situatii cu care acesta se confrunta si emotiile pe care le simte in acele situatii. Un element important in folosirea povestii terapeutice este validarea emotiilor acestuia (aratati-i ca intelegeti ceea ce simte si ca e normal sa simta asa). Folosind dialogul, va incurajam sa ghidati copilul in explorarea gandurilor pe care le-a avut in diferite situatii, atat pentru emotiile pozitive, cat si pentru cele negative.
Fiecare poveste terapeutica are o introducere care explica tipul de mesaj transmis, genul problemelor pentru care se potriveste povestea, metaforele si simbolurile continute de fiecare poveste, varsta careia i se adreseaza si de asemenea modul in care fiecare poveste terapeutica poate fi personalizata. Exemplu de probleme carora se adreseaza povestile din aceasta carte pentru copii: probleme ce apar in limbajul scris (in special in cazul scrierii de povesti si eseuri); incapacitatea copilului de a se concentra; lipsa capacitatii de rezolvare a problemelor; refuzul de a merge la scoala; excese de furie; probleme de relationare cu autoritatea; hiperactivitate; etc.
Beneficii educative
- Faciliteaza exprimarea emotiilor si a sentimentelor negative si pozitive intr-o maniera sanatoasa
- Favorizeaza interactiunea cu parintele
- Contribuie la dezvoltarea capacitatii de a rezolva si stapani evenimentele placute sau mai putin placute ale vietii
- Imbunatateste abilitatile de comunicare
Povestea terapeutica se bazeaza pe cercetari amanuntite in domeniul psihologiei si al educatiei si este dezvoltat de specialisti in psihologie si educatie.
Produs avizat si recomandat de Ministerul Educatiei Nationale.
Produse similare:
- Poveste personalizata Cupa cu nelinisti
- Magneti emotii
- Agenda emotiilor
- Alfabetul emotiilor
Recenzii
Nu există recenzii până acum.