Dacă în primele teorii ale psihologiei, inteligenţa, echivalată cu abilităţi de gândiri, se referea la cât de bine şi cât de mult învaţă un individ, în teoriile moderne inteligenţa este văzută ca fiind multidimensională şi dinamică. Una dintre teoriile diferentelor individuale este Teoria Inteligenţelor Multiple a lui H. Gardner, care consideră că există opt forme […]

Până nu demult, la fel ca multe alte persoane, credeam despre creativitate că este un fenomen ce se localizează  în emisfera dreaptă a creierului. Vă propun să vedem ce spun cercetările neurobiologice despre cele două emisfere cerebrale şi creativitate. Studiile arată ca funcţia principală a emisferei stângi este de a traduce orice percepţie în reprezentările […]

Stim ca inca de cand sunt in fasa, copii isi manifesta nevoile prin plans (ii e foame, ii e sete, ii e somn copilul plange, iar mama reuseste sa distinga ce anume are nevoie copilul ei in functie de intensitatea plansului). In timp insa, copilul invata sa spuna: ”mi-e foame, mi-e sete”, plansul devenind un […]

“Copil mamos” este o expresie des folosita atunci cand sunt descrisi copii care cauta in permanenta apropierea de persoana semnificativa din viata lor (de cele mai multe ori acea persoana este mama). Acest comportament este justificat pana la o anumita varsta (de obicei, pana in varsta de 6 ani). Copilul cauta protectia, grija si aprobarea […]

Ne gandim vreodata „piticul meu a mostenit de la mine nu doar ochii si parul, ci si comportamentul”? Ne gandim oare ca cel mic invata de la mine ca: ”Nu e voie sa mergi pe strada fara sa ma tii de manuta. Poate patesti ceva! Nu ai voie sa mergi in alt parc de joaca, […]