Si iata ca am ajuns si la finalul Proiectului “Povesti terapeutice” de la Gradiniata Patricia, Cluj-Napoca.
De data aceasta am ales povestioara “Stratul cu flori” – despre frati noi si rivalitati.
Primirea unui copil in familie este ceva emotionant, dar poate fi un moment difícil pentru frati.
Desi fratele poate parea entuziasmat, el/ea poate avea nevoie de mai mult timp pentru a se acomoda schimbarii.
Unor copii le place “floarea cea albastra” deoarece se regasesc in ea. Ei tind sa creada ca au fost inlocuiti si devin stresati de ideea ca si-au pierdut locul in familia. Pot deveni: suparati, revoltati, indignati, tristi sau confuzi.
Povestea de fata ii ajuta pe copii sa inteleaga mai bine o astfel de schimbare, le confirma sentimentele si ii incurajeaza sa vada ca uneori schimbarea poate fi un lucru bun.
The Happy Bunnies – grupa de la Gradinita Patricia
Deoarece am ajuns la finalul acestui proiect, am hotarat sa facem o scurta recapitulare, si anume:
Ne-am adus aminte ce povestioare am citit.
Fiecare dintre copii mi-a spus cate un sentiment si ce anume inseamna acel sentiment.
Am amintit ce putem face atunci cand suntem furiosi.
Sau ce anume putem face atunci cand intalnim sentimentul de Ingrijorare/Neliniste.
Apoi am citit povestea “Stratul cu flori”, ne-am uitat impreuna la imagini. Am interpretat impreuna ilustratiile din carte.
Cu ajutorul acestor copii minunati am facut si o scurta sceneta pe baza acestei povestioare. A fost deosebit sa vezi cum niste copilasi atat de mici, si-au luat rolul in serios si au reprodus cateva idei principale din poveste. Sunt foarte talentati!
Am luat cu mine “Cutia cu imbratisari” si ne-am si jucat: copilasii au extras cate un cartonas si ne-am imbratisat: o imbratisare zgomotoasa, o imbratisare cat mai aproape – insa fara sa ne atingem. In acest joc a fost prezent, pentru fiecare dintre noi, fie copil, fie educatoare – sentimentul de bucurie!
Dupa acest joc, copilasii au colorat Stratul cu flori, iar eu si educatoarea am pus norisorii (cu numele fiecarui copil) pe plansa “Curcubeul Grupei The happy bunnies”.
Trebuie sa va spun ca am avut si eu parte de o surpriza din partea copilasilor, si anume: mi-au cantat despre sentimente si mi-au daruit o inima mare mare – pe care au desenat fiecare!
Un cadou deosebit!
Grupa – Die bunten Schmetterlinge, Gradinita Patricia Cluj-Napoca
La aceasta grupa am hotarat sa introduc mai multe activitati, deoarece copilasii sunt de varsta mai mare.
Pornind de la faptul ca a fost ultima poveste pe care urma sa o citesc in cadrul acestui proiect, am inceput cu o recapitulare. Pentru a face aceasta recapitulare cat mai interesanta am luat cu mine “Calendarul emotiilor” cu ajutorul caruia am numit sentimentele pe care le-am invatat, ne-am recunoscut sentimentele pe care le-am experimentat in acea zi si am cochetat cu personajele din acest “Calendar al emotiilor”. Mai apoi, am citit povestea “Stratul cu flori” – am scos ideile principale, a discutat pe baza ilustratiilor si am analizat povestioara.
“Cutia cu imbratisari” a fost jocul care ne-a distrat de minune. Copiii au ales cateva cartonase:
O imbratisare in timpul careia scoateti un bazait; O imbratisare sezand, O imbratisare in care un iti folosesti bratele; O imbratisare asa cum vrei tu, etc.
La final copilasii au colorat, iar eu impreuna cu educatoarea grupei am pus norisorii (cu numele fiecarui copil) pe plansa “Curcubeul Grupei Die bunten Schmetterlinge ”.
Si de aceasta data: Cadou! O casuta(Gradinita) , curcubeu(Sentimentele) si multi fluturasi (Copiii)
Vreau sa multumesc in primul rand acestor minunati copilasi, parintilor, educatoarelor si directoarei de la Gradinita Patricia pentru acest Proiect care s-a dovedit a fi un real succes!
Am facut si multe poze, atat cu grupa “The Happy Bunnies” cat si cu grupa “Die bunten Schmetterlinge”, poze pe care le puteti vedea aici:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.175769325868147.31525.100003052432658&type=3
Instrumentele si fisele de lucru au fost oferite de www.jucariieducationale.ro
Toate drepturile rezervate Playful Learning. Orice reproducere totala sau partiala a textului se pedepseste conform legilor in vigoare.