In data de 20 decembrie, inainte de Craciun, am decis sa tin o activitate placuta copiilor de la gradinita Helen la optionalul de arta plastica. Si ce face mai placut timpul petrecut cu acesti minunati copii decat povestile. Acestea ofera nu doar personaje interesante si simpatice, dar si informatii utile, copilul avand prilejul de a […]
Interactiunile sociale timpurii faciliteaza atat dezvoltarea socio-emotionala a copilului cat si dezvoltarea limbajului si a abilitatilor sale de comunicare. In primii trei ani de viata aceste interactiuni favorizeaza explozia rapida a vocabularului si achizita de noi cunostinte prin procesul numit atentie impartasita. Atentia impartasita presupune ca in prima faza atentia ambilor actori sa fie indreptata […]
Inteligenţa reprezintă unul din principalele niveluri comportamentale adaptative servindu-se de procesele psihice, mai ales de cele cognitive. Cel mai important instrument al inteligenţei este gândirea, inteligenţa realizându-se mai ales prin operaţii care dau posibilitatea elevului să descopere relaţii noi, să desprindă esenţialul din obiecte şi fenomene, să îmbine noile informaţii cu cele achiziţionate anterior. În […]
Dacă în primele teorii ale psihologiei, inteligenţa, echivalată cu abilităţi de gândiri, se referea la cât de bine şi cât de mult învaţă un individ, în teoriile moderne inteligenţa este văzută ca fiind multidimensională şi dinamică. Una dintre teoriile diferentelor individuale este Teoria Inteligenţelor Multiple a lui H. Gardner, care consideră că există opt forme […]
Până nu demult, la fel ca multe alte persoane, credeam despre creativitate că este un fenomen ce se localizează în emisfera dreaptă a creierului. Vă propun să vedem ce spun cercetările neurobiologice despre cele două emisfere cerebrale şi creativitate. Studiile arată ca funcţia principală a emisferei stângi este de a traduce orice percepţie în reprezentările […]