Folosirea jocului din punct de vedere terapeutic angajează puterea de a se juca pentru a comunica cu și pentru a ajuta oamenii, mai ales copiii, să se angajeze într-un proces de integrare și individuare optim.

Copiii se angajează în comportamentul de joc pentru a-și exprima frustrările și anxietățile interne. În acest mod, folosirea jocului în terapie poate deveni un mecanism de autoajutorare, atâta vreme cât copiilor li se permite timpul necesar pentru „jocul liber” sau „jocul nestructurat”.

Specificul jocului la copil și rolul său în terapie
Copilul are abilitatea de a folosi jocul ca pe un vehicul prin care își exprimă emoțiile, își canalizează agresivitatea, își exprimă și își sporește afectul pozitiv, învață să își moduleze afectul, se joacă cu ideile și fantasmele, exersează capacitatea de a povesti și de a rezolva probleme și conflicte.

Proceduri și considerații practice
Jocul este un instrument care poate fi folosit în terapie pentru o multitudine de scopuri. Dacă și cum este folosit jocul cu un anumit copil în terapie depinde de abilitatea copilului de a folosi jocul, de nivelul developmental, de vârstă, de abilitatea de a verbaliza, și de abordarea terapeutică.

JUCĂRII EDUCAȚIONALE VĂ PROPUNE CA INSTRUMENTE:

MAGNEȚII CU EMOȚII: (descrierea și alte informații utile puteți găsi aici)

CUBURI (descrierea si alte informații utile puteți găsi aici)

 

PLANȘĂ (descrierea și alte informații utile găsiți aici și aici)

 

FAMILIA DE PĂPUȘI (descrierea și alte informații utile puteți găsi aici)

 

Dacă aceste instrumente v-au trezit interesul, așteptăm cu drag să ne contactați.

Vă așteptăm cu drag pe str. Tache Ionescu nr. 20, Cluj-Napoca, pe Jucarii Educatinale.ro sau la telefon 0727.839.852

 

Toate drepturile rezervate Playful Learning. Orice reproducere totală sau parțială a textului se pedepsește conform legilor în vigoare.